Eretekenen

Prijsopgaaf en aanvragen eretekenen – uitsluitend schriftelijk – aan de Diocesane Commissie voor Liturgische Muziek: Bisdom van Breda, Postbus 90189, 4800 RN Breda.

De levertijd van alle eretekenen, oorkondes en kaarsen bedraagt zes weken.

Gebruik voor de aanvraag het aanvraagformulier dat u hier kunt downloaden.

Betalingen

Betalingen op rekening NL57 RABO 0315 9852 59 t.n.v.:
Bisdom van Breda inzake liturgische muziek.

Eremedailles in goud worden vaak gegeven bij een 40-jarig jubileum.
Bij een 25-jarig jubileum wordt meestal een zilveren medaille gegeven.
De bronzen medaille is bij uitstek geschikt voor een 12½-jarig jubileum. Bij de medailles kan een bijbehorend diploma worden geleverd. Daarnaast zijn er spelden en broches in goud, zilver en brons. Bij elk jubileum, hoe groot of klein dan ook kan er ook gebruik gemaakt worden van zogeheten erediplomas. Alle diploma’s, ook die behoren bij de medailles, worden geleverd met gratis documentenveloppe. Voor bijzondere gelegenheden is er ook een kaars beschikbaar, voorzien van de beeltenis van St. Gregorius.

Informatie over alle beschikbare eretekenen vindt u hier

Eretekenen gelieve u tijdig schriftelijk aan te vragen (zie hierboven). De jubilarissen worden dan vermeld op deze website. Daarbij is het dan wel van belang, dat u aangeeft de naam van de parochie en de datum van uitreiking. Vooral dit laatste is belangrijk. Wellicht dat u de jubilaris wilt verrassen en dan is het zo slordig, als de jubilaris al vermeld staat op de website voordat de uitreiking van de onderscheiding heeft plaatsgevonden.